Always Be My Maybe (2019) – Recensie

Always Be My Maybe recensie

We leven in tijden van overvloed, ook als het gaat om entertainment. De keuze aan boeken, videogames, films en series is overweldigend. Met dat luxe probleem is het gevoel van een gedeelde ervaring grotendeels verdwenen. Het gebeurt af en toe nog met grote releases als een Marvel-film of zoiets als Game of Thrones, maar de kans dat wanneer je een film gezien hebt anderen dezelfde titel al hebben gezien, is klein. Helemaal als zo’n film niet in de bioscoop is verschenen. Dat is ook het geval met de Netflix-romcom Always Be My Maybe. Een titel die misschien tijdelijk via de service gepromoot wordt, maar waar je met de lange lijst die je waarschijnlijk al hebt misschien toevoegt, maar vervolgens nooit meer aan toe komt. Toch is dit er eentje die je eigenlijk meteen moet opzetten wanneer je op zoek bent naar een luchtige film met veel humor.

Always Be My Maybe review
Sasha Tran (Ali Wong) en Marcus Kim (Randall Park) brengen in hun jeugd veel tijd met elkaar door. Sasha’s ouders zijn bijna nooit thuis en ze komt dan ook bijna dagelijks over de vloer bij Marcus z’n ouders. De twee zijn onafscheidelijk en op een moment gaat het zelfs even verder dan vriendschap, maar na een ruzie veliezen ze elkaar 15 jaar uit het oog. Sasha wordt een succesvolle chef die veel media aandacht krijgt en op het punt staat te trouwen. Wanneer ze vanwege spanningen met haar verloofde tijdelijk terug verhuist naar haar geboorteplaats ontmoet ze Marcus weer. Hij werkt samen met z’n vader als aannemer en speelt in een band. De ontmoeting is ongemakkelijk, maar de twee zien elkaar steeds weer. Zullen ze weer liefde vinden?

“enorm veel humor…”

Always Be My Maybe volgt misschien wel het standaard template voor romantische komedies, maar de manier waarop het allemaal ingevuld wordt, maakt dit een zeer vermakelijke film. Er zijn leuke, vreemde karakters (zoals Marcus z’n vriendin Jenny (Vivian Bang) en bandlid Tony)(Karan Soni) en zelf een cameo van een acteur die me erg verbaasde, maar tegelijkertijd fantastisch was. Er is enorm veel humor en Ali Wong en Randall Park hebben een heerlijke chemie. Dit is een Netflix-film die ik met erg veel plezier gekeken heb en zeker aanraadt.
Dit is zo’n film die je samen met anderen wil kijken en die ervaring wil delen, juist omdat lachen aanstekelijk werkt.

2 thoughts on “Always Be My Maybe (2019) – Recensie