Wellington Paranormal – Seizoen 1 – Serie Recensie

Recensie Wellington Paranormal

Taika Waititi heeft met Thor: Ragnarok aan een groot publiek laten zien wat zijn vorm van humor is, maar veel filmliefhebbers zagen al eerder films als Boy, Hunt for the Wilderpeople en What We Do in the Shadows. De laatste, waarin een “documentaire crew” een stel vampieren volgt die samen in een huis wonen was zowel bizar als hilarisch. In die mockumentary kwamen ook heel even twee agenten voor, Officer Minogue (Mike Minogue) en Officer O’Leary (Karen O’Leary), die niet al te slim over kwamen wanneer ze naar het huis moeten om onderzoek te doen. Met Wellington Paranormal krijgen die twee karakters een eigen spinoff show.

Review Wellington Paranormal

De twee worden door hun baas, Seargant Maaka (Maaka Pohatu), benaderd om deel uit te maken van een geheime afdeling die bovennatuurlijke gebeurtenissen moet onderzoeken. Vanuit een “geheime kamer” achter een archiefkast krijgen ze elke aflevering te horen over een nieuwe zaak die ze moeten onderzoeken. Dit is de Nieuw Zeelandse versie van X-Files in de vorm van een reality show, maar dan overgoten met de droge humor waar Waititi bekend om staat.

“weerwolven, een plastic zakje, enge clowns…”

In zes afleveringen zien de agenten onder andere een bezeten vrouw, graancirkels, feestende spoken, weerwolven, een plastic zakje, enge clowns en zombies. Minogue en O’Leary spelen hun rollen als niet al te snuggere agenten bloedserieus en zijn zich meestal niet bewust dat ze te maken hebben met bovennatuurlijke krachten. Dat is een grappige bron van komedie. Net zoals de meeste komedie is het persoonlijk of je dit leuk vindt, maar als je je hebt kunnen vermaken met eerder werk van Waititi dan is dit een aanrader.