Little Monsters (2019) – Recensie

Little Monsters recensie

Soms heb je van die combinaties waarvan je initieel niet zou denken dat ze kunnen werken, zoals bijvoorbeeld M&M’s en zoute popcorn. Toch blijkt die mix van zoet en zout heerlijk te zijn. Het bij elkaar gooien van bepaalde ingrediënten kan iets nieuws en verrassends opleveren, maar het kan natuurlijk ook compleet misgaan. Wat er gebeurt als je een kleuterklas en zombies combineert, laat de Australische film Little Monsters zien. Is dat een geslaagde mix?

Little Monsters review
Dave (Alexander England) heeft constant ruzie met z’n vriendin en de twee besluiten uit elkaar te gaan. Dave gaat tijdelijk bij z’n zus wonen, die een zoontje heeft. Wanneer hij hem naar school brengt ontmoet hij daar z’n juf, Miss Caroline (Lupita Nyong’o). Hij is meteen door haar betoverd en wanneer ze op zoek is naar begeleiding voor een schoolreisje naar een kinderboerderij meldt hij zich meteen aan. Dat bezoek neemt echter een wending wanneer er zombies uit de naastgelegen militaire installatie ontsnappen. Het is aan Dave en Miss Caroline om er voor te zorgen dat de kinderen in leven blijven en ze de kinderboerderij verlaten.

“leuke zomcom…”

Wat meteen al bij het kijken opvalt is hoe grof de film is met z’n humor. Dave weet totaal niet hoe hij met z’n neefje moet omgaan en past z’n gedrag totaal niet aan. Hij vloekt, laat ‘m gewelddadige games spelen en gebruikt ‘m zelfs om te proberen z’n vriendin terug te krijgen. Het is een toon die de hele film heeft en wat sommige kijkers dus kan afschrikken. Als de humor je echter wel ligt, dan is Little Monsters enorm vermakelijk. Josh Gad heeft een leuke bijrol als de kindervriend Teddy McGiggle, die in een situatie met zombies ineens heel anders blijkt te zijn. Lupita Nyong’o is heerlijk in haar bijrol als juf die de kinderen vrolijk houdt, maar ook in staat is het op te nemen tegen zombies. Uiteraard bevat de film de nodige clichés, maar tegelijkertijd worden er genoeg grappen gemaakt dat dat totaal niet belangrijk is. Ben je op zoek naar leuke zomcom, dan is dit er eentje die je zeker een kans moet geven, want de combinatie die hier gemaakt is, werkt uitstekend.