The Punisher – Seizoen 1 – Recensie

Recensie The Punisher seizoen 1

De toevoeging van The Punisher (Jon Bernthal) in seizoen 2 van Daredevil was een sterke. Het seizoen was al goed, maar de toevoeging van dit karakter, die eigenlijk alleen nog maar leeft om wraak te nemen op degenen die betrokken waren bij de dood van z’n gezin, maakte het nog beter. Een man die bijna alleen maar spreekt in de vorm van geweld, maar waar je desondanks toch mee meeleeft. Z’n verhaal was echter nog niet compleet verteld en nu is er een aparte serie op Netflix beschikbaar die de verdere “avonturen” van Frank Castle laat zien.

Review The Punisher

Terwijl de wereld na de gebeurtenissen van Daredevil denkt dat The Punisher dood is, probeert Frank Castle niet op te vallen door in de bouw te werken en met niemand een band te voren. Toch raakt hij betrokken in een situatie waardoor hij verplicht wordt om samen te werken met de mysterieuze Micro. Die heeft echter nuttige informatie voor hem die ‘m verder kan helpen om degenen die betrokken waren bij gebeurtenissen uit z’n verleden op te sporen. Ondertussen is binnen de overheidsinstelling Department of Homeland Security een onderzoek gaande naar gebeurtenissen in Afghanistan door Dinah Madani, een zaak waar ook Frank Castle bij betrokken was.

“een aanrader…”

Als je één ding kan verwachten van een serie die over The Punisher gaat is het geweld, keihard geweld en dat heeft het in gruwelijke overvloed. De serie schroomt niet om het allemaal in bloederig detail te laten zien. Toch heeft de serie gelukkig een verhaal waardoor dat geweld logisch is en slaagt Jon Bernthal erin om Frank Castle neer te zetten als een man voor wie geweld logisch is, juist door wat hij heeft meegemaakt. Hij werkt volgens regels en beschermt mensen als dat nodig is. Met 13 afleveringen is de serie misschien een paar afleveringen lang, waardoor er bepaalde verhaallijnen inzitten die als vulling aanvoelen en niet heel veel aan de serie toevoegen. Een voorbeeld hiervan is een teleurgestelde veteraan die, teleugesteld door therapeutische groepssessies, besluit om op andere manieren van zich te laten horen. Naast de actie wordt er veel tijd genomen om de (vaak fragiele) relaties tussen personages body te geven. Het eerste seizoen van The Punisher is één van de betere Marvel series die op Netflix te vinden is. Als je hebt kunnen genieten van de eerste twee seizoenen van Daredevil, dan is deze een aanrader.

2 thoughts on “The Punisher – Seizoen 1 – Recensie

1. Pingback: De beste films en series op Netflix – Januari 2018 | De Filmkijker

2. Pingback: Peppermint (2018) – Recensie | De Filmkijker