Wonder Woman (2017) – Recensie

Recensie Wonder Woman

Terwijl Marvel Studios bijna achter elkaar records blijft breken en successen blijft behalen met hun superhelden films, wil het voor hun grootste concurrent DC op filmgebied niet zo goed lukken. Sinds de Batman films van Christopher Nolan hebben hun nieuwste titels bijna allemaal negatieve scores gehaald op Rotten Tomatoes en lijkt het opzetten van hun eigen “DC Cinematic Universe” maar niet te lukken. Alhoewel Wonder Woman (gespeeld door Gal Gadot) al te zien was in Batman v Superman, was het tijd voor haar “origin story”. Slaagt DC er met deze superheld er eindelijk in om de negatieve spiraal te doorbreken?

Review Wonder Woman

Prinses Diana groeit op het Amazone eiland Themyscira. Het is 1918 en de rust op het verborgen eiland wordt verstoord wanneer de Amerikaanse piloot Steve Trevor (Chris Pine) neerstort en gered wordt door Diana. Als ze hoort wat er in de wereld gebeurt voelt ze zich genoodzaakt om het eiland te verlaten en op zoek te gaan naar god Ares, die volgens haar de sleutel is om de wereldoorlog te stoppen. Samen met een team reizen ze naar de frontlinie om hem te vinden.

“heerlijke blockbuster…”

Waarbij de vorige DC films zeer donker waren en de helden ook met tegenzin de held leken te willen zijn, is dit bij Wonder Woman (gelukkig) compleet anders. Dit is een karakter die de wereld wil verbeteren en hoop biedt aan anderen door wat ze kan. Dit alles wordt met veel humor gebracht. Diana heeft de rest van de wereld nog nooit gezien (zelfs geen mannen) en dat resulteert in veel “fish out of water” momenten die leuk worden gebracht. Een film waarbij de tijd voorbij vliegt en de actie altijd origineel en erg goed in beeld is gebracht (met natuurlijk de nodige slow motion shots). Op het moment voor mij m’n favoriete superhelden film van dit jaar en een heerlijke blockbuster voor deze zomer.

11 thoughts on “Wonder Woman (2017) – Recensie

1. Oh dat tijd voorbij vliegen heb ik echt niet zo ervaren. Ik vond het een lange zit eigenlijk… Daarom ook een puntje lager gescoord.

2. Het eerste gedeelte op het eiland vond ik tegenvallen, mede door het slechte acteerwerk van alle personages rondom Wonder Woman.