Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) – Recensie

Guardians of the Galaxy Vol. 2 recensie
Er zijn van die karakters op het witte doek waar je graag tijd mee doorbrengt en die je graag ziet terugkeren en baby Groot is er natuurlijk eentje van, maar dat is ook het geval met de rest van de “Guardians”. Een groep die door omstandigheden bij elkaar kwam en in de eerste film meteen de harten van het filmpubliek wisten te winnen. Met z’n humor, nostalgie voor de jaren ’80, sterke soundtrack en veel actie was dat ook niet verwonderlijk. Al die ingrediënten zijn ook aanwezig in dit vervolg, dus als je het origineel al hebt gezien zal je niet eens twijfelen om naar de bioscoop te gaan om er achter te komen wat de groep deze keer meemaakt.

Bespreking Guardians of the Galaxy vol 2

Het origineel introduceerde Peter Quill (Chris Pratt), ook bekend als Star-Lord die na de dood van z’n moeder de ruimte in ging, opgevoed werd door ruimtepiraten onder leiding van Yondu en meer wilde weten over z’n vader. Samen met Rocket, Groot, Drax en Gamora hebben ze een opdracht om een planeet te beschermen, maar door omstandigheden verloopt dit niet helemaal zoals gepland en onderweg ontmoeten ze Ego (Kurt Russell), die hen meeneemt naar zijn planeet en mogelijk de antwoorden heeft waar Star-Lord naar op zoek is.

“lekkere popcornfilm vol spektakel…”

Dit nieuwe deel doet precies wat je zou verwachten en in dit geval is daar helemaal niets mis mee. De luchtige toon wordt voortgezet, waarbij er in bijna elke scène wel grappen worden gemaakt en je als kijker getrakteerd op een lekkere popcornfilm vol spektakel. En alhoewel deze film een dreiging bevat die veel impact zou kunnen hebben op datgene wat de Guardians moeten beschermen, het heelal, voelt dat minder belangrijk dan de onderlinge banden tussen karakters. En dat is jammer, want daardoor ontbreekt de spanning een beetje. Je hebt nooit het gevoel dat karakters echt in gevaar zijn. Het is misschien een beetje te vergelijken met het concept familie in de Fast & Furious films, waarbij dat ook een rode draad vormt. Wil je echter de rest van de wereld even vergeten, dan slaagt Guardians of the Galaxy Vol. 2 daar prima in en staat het garant voor een leuke tijd in de bioscoop.

14 thoughts on “Guardians of the Galaxy Vol. 2 (2017) – Recensie

• Het was de film die moest bewijzen dat Marvel een onbekende groep personages ook succesvol naar het grote doek kon brengen en dat lukte. Hier is die verrassing er natuurlijk niet en ga je met ze op avontuur.

1. Gisteravond voor de derde keer Guardians of the Galaxy vol.1 gezien en ik ben heel benieuwd naar het tweede deel. Deel 1 was spectaculair! Kan niet wachten om baby Groot te zien op het grote scherm, ik ga er vrijdag heen.

2. Hoe zijn de 3d effecten? Komt er veel uit het scherm zetten? Was wellicht ook wel handig in de recensie te vermelden

• Over het algemeen vind ik 3D zelden iets toevoegen (laatste film waar dat zo was, was voor mij Gravity) en dat gold ook hier. Ik heb de film vorige week in 3D gezien, gisteren in 2D en de ervaring was voor mij hetzelfde.

3. Pingback: Vraag van de week: Wat is jouw mening over het digitaal “verjongen” van acteurs? | De Filmkijker