Café Society (2016) – Recensie

Recensie Café Society

Elk jaar is er weer een nieuwe Woody Allen film en elk jaar is het weer afwachten of het er eentje is die wel of niet de moeite waard is. Ze zijn namelijk niet altijd van hetzelfde nivo en voor elke Midnight in Paris is er ook weer een To Rome with Love. In die laatste film speelde overigens Jesse Eisenberg, die in deze film de hoofdrol speelt. Hij is Bobby, een onervaren jongeman die vanuit de Bronx naar Los Angeles verhuist om daar werkt te vinden.

Café Society review

In het Los Angeles van de jaren ’30 kent hij niemand, behalve dan z’n oom, Phil Stern (Steve Carell) die het hoofd is van een belangrijke Hollywood studio. Die blijkt echter maar weinig tijd voor hem te hebben en zo komt hij in aanraking met z’n secretaresse Veronica (Kristen Stewart). Hij wordt verliefd op haar, maar zij ziet al iemand. De twee houden contact en na een tijd verhuist Bobby terug naar New York, om daar samen met z’n broer een succesvolle nachtclub te runnen, waar alle bekenden maar al te graag komen.

“niet eentje die je simpelweg moet overslaan…”

Allen weet met Café Society een film af te leveren die een aardig tempo heeft en waar het verhaal voornamelijk draait om relaties en de moeilijkheden die zich daarbij voordoen. Of dat nu tussen Bobby en Veronica is of tussen familieleden, het vormt de rode draad van het verhaal. De jaren dertig sfeer komt goed tot z’n recht en zowel Stewart als Eisenberg slagen er in hun emotionele worstelingen goed uit te beelden. Het behoort misschien niet tot de top van Allen’s films, maar het is er ook niet eentje die je simpelweg moet overslaan.

2 thoughts on “Café Society (2016) – Recensie