Birds of Prey (2020) – Recensie

Birds of prey recensie

In Suicide Squad wist Margot Robbie met haar vertolking van Harley Quinn de show te stelen. Het verbaast dan ook niet dat DC besloot het karakter een eigen film te geven. Want ondanks de titel, die verwijst naar een groep vrouwelijke superhelden die misdaad bestrijden (en ook in de film voorkomen), is de focus vooral op haar. Levert dat een leuke film op?

Birds of prey review
Harley Quinn en Joker blijken aan het begin van de film uit elkaar te zijn, iets waar Harley het enorm moeilijk mee heeft. Omdat ze vriendin van de Joker was, werd ze automatisch beschermd. Wanneer ze echter op publieke wijze haar breuk bekend maakt, betekent dat plotseling een enorm aantal misdadigers naar haar op zoek zijn. De meest gevaarlijke is Roman Sionis (Ewan McGregor), die z’n macht in Gotham City aan het uitbreiden is en haar uit de weg wil ruimen. Weet Harley Quinn uit z’n handen te blijven en hoe gaat ze om met een situatie waarin iedereen op zoek is naar een belangrijk object?

“vermakelijke film…”

Margot Robbie speelt haar rol hier weer vol overgave en dat is een genot om naar te kijken. Harley Quinn spreekt, net als Deadpool, regelmatig de kijker aan en vertelt haar verhaal. Daarbij wordt op leuke wijze door de tijd gesprongen, wanneer ze belangrijke informatie is vergeten. Ewan McGregor heeft duidelijk plezier en ook de rest van de ondersteunende cast is weinig op aan te merken. Het resulteert in een vermakelijke, soms zeer gewelddadige, film met een paar vermakelijke set-pieces, die de vaart er goed inhoudt. Het einde voelt wat zwak aan, maar is niet zo slecht om de kijkervaring teniet te doen.

2 thoughts on “Birds of Prey (2020) – Recensie