Bro’s Before Ho’s (2013) – Recensie

Recensie Bro's before Ho's

Relaties leveren de nodige problemen op, dat is iets wat de broers Max (Tim Haars) en Jules (Daniel Arends) al op een jonge leeftijd geleerd hebben. Wanneer hun moeder het huis verlaat na een ruzie met hun vader vertelt hij ze dat ze nooit een relatie moeten beginnen omdat alle vrouwen hoeren zijn. De twee maken de afspraak om altijd single te blijven en houden zich daar strikt aan. Ze gaan iedere avond uit en proberen daarbij zoveel mogelijk vrouwen het bed in te krijgen. Dat leven verandert echter wanneer Max een ontmoeting heeft met Anna (Sylvia Hoeks). Hij is op slag verliefd, maar komt er dezelfde dag nog achter dat ze met zijn broer naar bed gaat. Hij moet besluiten of hij z’n gevoelens zal volgen of zich aan zijn afspraak met Jules zal houden.

Review Bro's before Ho's

Regisseurs Steffen Haars en Flip Van der Kuil hebben naam gemaakt met hun creatie New Kids. De humor daarin was grof en extreem, maar de populariteit resulteerde uiteindelijk in twee speelfilms. Met Bro’s Before Ho’s nemen ze de romcom onderhanden en injecteren daar hun eigen humor in. Het eindresultaat is een goede mix van romcom en grove grappen waardoor de film ook vermakelijk is voor mannen die normaal allergisch zijn voor het genre. Wanneer je als kijker makkelijk geschokt bent door grove grappen, dan is deze film waarschijnlijk geen goede keuze.

Review Bro's before Ho's

De film refereert regelmatig naar andere films. Een voorbeeld daarvan is Clerks: Max werkt in een videotheek en de grap uit Clerks over pornofilms wordt hier herhaald. Sylvester Stallone’s First Blood wordt ook regelmatig aangehaald en zo zijn er nog andere verwijzingen te vinden.
Tim Haars speelt de vriendelijke, aangename broer tegenover Daniel Arends die hier een grove man speelt die in een supermarkt werkt en alle regels aan z’n laars lapt en sex probeert te hebben met alle vrouwen die er werken. Hun vriend René (Henry van Loon) is één van de meest vermakelijke karakters die constant rappers aanhaalt en stoer doet tegenover z’n vrienden. Zodra z’n vriendin echter verschijnt is duidelijk dat hij zwaar onder de plak zit. Ton Kas, die slechts een kleine rol als vader van de broers speelt, weet elke scene waarin hij verschijnt te domineren en is een bron van grappige momenten. Bro’s Before Ho’s bevat het type humor waar Jude Apatow bekend mee is geworden en is dan ook een aanrader als je daarvan houdt.

2 thoughts on “Bro’s Before Ho’s (2013) – Recensie

1. Pingback: Recensie: Trainwreck (2015) - De Filmkijker

2. Pingback: Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017) – Recensie | De Filmkijker