That Awkward Moment (2014) – Recensie

RecensieThat Awkward Moment

Het recept voor het maken van een succesvolle romantische komedie lijkt een simpele te zijn: Zorg voor een cast gevuld met goed uitziende, populaire acteurs, voeg daar een aantal vrouwen toe waarop ze verliefd kunnen worden en zorg er voor dat er een obstakel is waardoor de gevoelens die er spelen niet uit kunnen groeien tot een relatie. That Awkward Moment lijkt alle juiste ingrediƫnten te hebben. De acteurs zijn Zac Effron, Michael B. Jordan (Fruitvale Station) en Miles Teller (The Spectacular Now), de vrouwen zijn Imogen Poots , Mackenzie Davis en Jessica Lucas en het obstakel is een afspraak die de drie mannen gemaakt hebben dat ze single zullen blijven. Met die basis ingrediƫnten zit het goed, maar resulteert dat in een film met genoeg pit om te kunnen vermaken?

Bespreking That Awkward Moment

De eerste indicatie is dat dit het geval is aangezien de drie hoofdacteurs een overtuigende band lijken neer te zetten en goed op elkaar ingespeeld zijn. Wanneer Mikey (Michael B. Jordan) er achter komt dat z’n vrouw van hem wil scheiden spreekt hij met z’n twee vrienden, Jason (Zac Effron) en Daniel (Miles Teller), af dat ze zolang hij single is zij dat ook zullen zijn. Het betekent dat de groep volop kan feesten en dat wanneer “that awkward moment” komt waarop een vrouw de grote vraag over de relatie stelt die begint met “So…” ze het meteen afkappen. Die afspraak is makkelijk gemaakt, maar het blijkt al snel moeilijk te worden voor de mannen zich aan de afspraak te houden wanneer ze gevoelens beginnen te krijgen voor de vrouwen waar ze aanvankelijk alleen plezier mee wilden hebben.

Review That Awkward Moment

Aangezien dit een romantische komedie is moet ik toegeven dat m’n verwachting niet zo hoog waren. De reden dat ik de film gezien heb was omdat ik tijd te doden had voordat ik naar een concert ging en dit de enige film was die op dat moment speelde. Tijdens het kijken van de film begon ik me steeds meer te realiseren dat ik waarschijnlijk geen deel uitmaakte van het publiek waarvoor deze film gemaakt is. Het geheel voelt alsof het gemaakt is voor tieners en mensen aan het begin van de twintig. De grappen wisten helaas maar zelden op m’n lachspieren te werken en de situaties waarin de mannen verzeild raakten voelden soms vreemd aan. De verschillende romantische verhaallijnen hebben hun leuke momenten, maar als geheel bewandelt The Awkward Moment de paden die al door vele andere romantische komedies bewandeld zijn. Omdat de film drie verhaallijnen probeert te laten zien, maar zich vooral focust op het verhaal van Jason zijn de overige twee simpelweg onderontwikkelt. De film heeft z’n momenten, maar als geheel is het geen film die ik meteen aan iemand aan zou raden.

2 thoughts on “That Awkward Moment (2014) – Recensie

1. Pingback: De vele gezichten van... Michael B. Jordan - De Filmkijker

2. Pingback: Bleed for This (2016) – Recensie | De Filmkijker