Power Rangers (2017) – Recensie

Recensie Power Rangers

Alhoewel het aantal kinderen dat met Power Rangers opgegroeid is enorm is, wat het een show die mij nooit aansprak. Ik vond het allemaal een beetje te dwaas en heb de show dan ook amper gekeken. Toch was ik wel benieuwd of een film gebaseerd op de tv serie, want hoe ziet dat er uit als er veel meer budget beschikbaar is om alles overtuigender te maken?

Review Power Rangers

Power Rangers is in principe een “origin story”, waarin vijf tieners, elk met hun eigen problemen, toevallig bij elkaar komen en mysterieuze gekleurde munten ontdekken die ze bijzondere krachten geven. Ze ontdekken een ruimteschip en krijgen te horen dat ze gekozen zijn als de nieuwe Rangers, die de aarde moeten beschermen tegen Rita Repulsa (Elizabeth Banks).

” geslaagde overstap naar film…”

Ik moet eerlijk toegeven dat voordat ik de film zag ik enorm lage verwachtingen had van deze titel en dat ik uiteindelijk toch nog enigszins verrast werd. Deze film is geregisseerd door Dean Israelite, die al eerder het zeer vermakelijk Project Almanac wist te maken, en ook hier weer de tijd neemt om de karakters te introduceren en samen eerst elkaar van alles mee te laten maken, waardoor de persoonlijke band tussen de karakters sterker wordt en je ook als kijker met ze gaat meeleven. Daardoor bevat de film ook niet zo veel actie als je misschien zou verwachten. Het is eigenlijk pas het laatste half uur dat de Power Rangers echt los gaan. Het is dat gedeelte dat het meeste tegenvalt, simpelweg door het feit dat het doet denken aan bijna elke eindbattle in grote actie en superheldenfilms en er maar weinig onderscheidend vermogen is. Desondanks is Power Rangers voor mij toch een guilty pleasure film, want ook al is dit zeker geen film die je moet hebben gezien…toch heb ik mezelf even verloren in de wereld die hier wordt neergezet. Een verrassende geslaagde overstap naar film dus.