Beyond a Reasonable Doubt (2009) – Recensie

Beyond a Reasonable Doubt review

Het was weer een tijdje geleden sinds ik een film met Michael Douglas gezien heb en waar ik van wist te genieten. Een tijdje geleden had een lokale videotheek een grote uitverkoop en terwijl ik me door stapels DVDs werkte om m’n persoonlijke ongevonden schatten te vinden vond ik Beyond a Reasonable Doubt. De hoes zag er goed uit, Michael Douglas stond er op en het leek een drama die zich afspeelt in de rechtszaal te zijn. Zonder online te kijken besloot ik ‘m te kopen, deze moest wel het kijken waard zijn. Toch?

Beyond a Reasonable Doubt review

Terwijl ik deze film begon te kijken veranderde m’n goede gevoel erg snel. Als eerste speelt Michael Douglas slechts in een paar scènes. Het verhaal gaat om C.J.Nicholas (die wordt gespeeld voor de mij onbekende Jesse Metcalfe), een journalist die zeker weet dat de openbare aanklager (gespeeld door Douglas) zijn zaken wint omdat hij bewijs vervalst.
Om dit te bewijzen heeft hij het ingenieuze plan om op een nieuwe moord te wachten, zoveel mogelijk informatie te verkrijgen van een politieagent over die moord en vervolgens alle spullen te kopen die de moordenaar ook had. Dit wil hij documenteren en zichzelf vervolgens op te laten pakken. Het is zo’n ongeloofwaardig en bizar verhaal dat ik moeite had het allemaal serieus te nemen. Natuurlijk krijgt Douglas hulp van een corrupte agent die elke keer de juiste informatie weet te krijgen en elke keer op het juiste tijd op de juiste plek weet te verschijnen om C.J. te dwarsbomen.

De film was me al voor het einde kwijt (het boeide me allemaal niet), maar ik besloot de film toch uit te kijken zodat ik er over kon schrijven. De film heeft aan het einde een onnodige en extreem vreemde twist waardoor ik m’n hoofd nog harder ging schudden en waardoor ik nog een paar punten van de score heb afgehaald. Een teleurstellende film die ik ook aan niemand aan kan raden.

One thought on “Beyond a Reasonable Doubt (2009) – Recensie

1. Pingback: Mijn Filmjaar: 2012 « Filmkijker