The Wedding Guest (2018) – Recensie

The Wedding Guest recensie

Alhoewel ik geen trailers kijk, schept een titel van een film toch bepaalde verwachtingen. Bewust of onbewust probeer je op basis daarvan voor jezelf een verhaal te bedenken. Alhoewel ik wist dat Dave Patel in deze film de hoofdrol speelde en er wat actie was, had ik het verhaal in m’n hoofd dat hij in deze film naar een bruiloft zou gaan en hij daar in een onverwachte situatie zou terechtkomen waarin hij zichzelf zou moeten redden. Alhoewel die aanname gedeeltelijk klopt, wist de film me te verrassen en ging het richtingen op die ik niet zag aankomen.

The Wedding Guest review

Jay (Dave Patel) is een mysterieuze man, die naar Pakistan afreist. Hij lijkt naar een bruiloft te gaan, maar niets is minder waar. Onderweg huurt hij verschillende auto’s, koopt een wapen en diverse andere attributen. Zijn doel is om aanstaande bruid Samira (Radhika Apte) te kidnappen. Toch blijkt de nasleep van het plan anders te zijn dan hij verwacht en is hij genoodzaakt om samen met Samira door Pakistan en India te reizen.

“boeiend is om te zien…”

Regisseur Michael Winterbottom, die ook verantwoordelijk is voor de diverse The Trip films laat ook hier het leven in diverse steden zien, maar zonder de humor en veel spanning. Jay moet diverse problemen oplossen en tegelijkertijd ook zorgen dat hij Samira veilig houdt, zelfs als z’n opdrachtgever ineens van gedachten verandert. Patel is voortreffelijk en de ingewikkelde band die er tussen zijn karakter en dat van Apte vormt, is kern van het verhaal. The Wedding Guest is geen film die vol actie zit en eigenlijk het beste kan worden beschreven als een road movie waarin je langzaam meer over de karakters te weten komt. Dankzij een andere setting levert dat een film op die boeiend is om te zien, maar niet voor iedereen.