John Wick: Chapter 3 – Parabellum (2019) – Recensie

John Wick 3 Recensie

In de afgelopen jaren is John Wick franchise één van de beste actie franchises geworden. Een serie waar veel actiefans naar uitkijken, voornamelijk vanwege de uitstekende manier waarop gevechten in beeld worden gebracht, maar ook een verborgen wereld van huurmoordenaars die elke film weer iets wordt uitgebreid met nieuwe concepten en karakters. Zelf keek ik ook enorm uit naar het nieuwe deel, want wat zou er gebeuren na de gebeurtenissen in deel 2?

John Wick 3 Review
John Wick: Chapter 3 gaat meteen verder waar het vorige deel stopte. John Wick (Keanu Reeves) is uit functie gezet en is vogelvrij verklaard, met een enorme beloning op z’n hoofd, waardoor elke huurmoordenaar hem wil doden. Een situatie waarvan je je afvraagt hoe hij dit zal kunnen overleven.

“zeker niet teleurgesteld…”

Chad Stahelski, die oorspronkelijk werkte als stuntman/coördinator, keert weer terug als regisseur en laat in de openingsscènes meteen zien wat voor voor prachtig gechoreografeerde actie hij met z’n team heeft weten te bedenken. Een messengevecht op een plek waar er een enorme verzameling steekwapens is tentoongesteld laat actie zien op een manier zoals ik nooit eerder heb gezien. Het komt niet vaak voor dat ik van plezier hardop lach, maar dat wist deze film voor elkaar te krijgen. De innovatie stopt daar niet en men introduceert nieuwe elementen tijdens de gevechten, zoals dieren, die nog verder bijdragen aan het bijna mythische karakter John Wick. Nieuwe karakters, zoals die van Halle Berry en Mark Dacascos zijn mooie toevoegingen, waarvan de laatste, als bad guy Zero, ook verantwoordelijk is voor momenten van humor. Actiefans weten wat ze van deze serie kunnen verwachten en ze zullen zeker niet teleurgesteld de zaal verlaten.