The Highwaymen (2019) – Recensie

The Highwaymen recensie Netflix

Bonnie and Clyde uit 1967 wordt door velen gezien als een filmklassieker. De film met Warren Beatty en Faye Dunaway wordt gezien als een revolutionaire film die de richting van Hollywood veranderde. Zelf zag ik de film een aantal jaar geleden pas voor de eerste keer en ik moet eerlijk bekennen dat ik ‘m niet zo bijzonder vond. Misschien zou ik ‘m nog een tweede kans moeten geven, maar hoger dan een zesje kwam ik niet. De crimineel Clyde Barrow en voormalig serveerster die samen bankovervallen pleegden werden in die tijd gezien als celebrities en door de jaren heen zijn er diverse films over het tweetal gemaakt. Het verhaal over een man en een vrouw die samen de criminaliteit ingaan spreekt blijkbaar aan. Maar elke verhaal heeft meerdere kanten en de nieuwe Netflix-film The Highwaymen laat zien hoe twee politieagenten het duo achterna zitten met het doel ze uit te schakelen.

The Highwaymen review netflix
Frank Hamer (Kevin Costner) is een gepensioneerde Texas-ranger, die geniet van z’n leven. Hij maakte tijdens z’n carrière een naam voor zichzelf, maar heeft dat leven achter zich gelaten. Vanwege z’n expertise wordt hij echter benaderd om Bonnie en Clyde op te sporen. Met veel aarzeling besluit hij de zaak aan te nemen en met tegenzin z’n oude partner Maney Gault (Woody Harrelson) op te zoek. Die heeft een drankprobleem en is aan lager wal geraakt. Samen gaan ze, benoemd als “highwaymen”, op zoek naar Bonnie en Clyde.

“een film die goed gemaakt is en weinig fout doet, maar…”

Waar deze film goed in slaagt, is om de periode van de jaren ’30 op overtuigende wijze tot leven te brengen in kostuums, sets en auto’s. Het is duidelijk dat politieonderzoek nog niet op het nivo was dat het nu is en dat het hard werken was om aan informatie te komen. Costner en Harrelson hebben een interessante chemie samen. Costner’s karakter is een wat saaie man, die echter zeer goed is in z’n werk en Harrelson’s karakter is de levendige van de twee, die veel beter in staat is om met anderen om te gaan. THe Highwaymen is een film die goed gemaakt is en weinig fout doet, maar nergens echt spannend wordt. Een titel die prima wegkijkt, maar niet echt bijzonder is.

6 thoughts on “The Highwaymen (2019) – Recensie

• Kan me voorstellen dat het tempo voor sommigen het nog punten naar beneden trekt. Vond het geen slechte film, maar begrijp dat het niet voor iedereen is.

1. Hele saaie film met alleen het achtervolgen van.. De trailer zag er veelbelovend uit, maar helaas blijkt dit anders. Voor mij meer een 3.