Bushwick (2017) – Recensie

Recensie Bushwick

Niet elke film is een meesterwerk, maar dat hoeft ook niet. Het is soms heerlijk om gewoon een domme komedie of simpele actiefilm te kijken. Wanneer dat soort films je weten te entertainen hebben ze namelijk hun doel bereikt. Ik wist van tevoren niet wat ik van deze actiefilm, waarin Dave Bautista en Brittany Snow de hoofdrollen spelen, kon verwachten, maar heb me er uiteindelijk prima mee kunnen vermaken.

Review Bushwick

Lucy (Brittany Snow) is samen met haar vriend op weg naar haar oma. Ze zijn in Brooklyn, maar wanneer ze de metro uitstappen krijgen ze het gevoel dat er iets vreemds aan de hand is. Het lijkt er te rustig te zijn en wanneer ze de trappen oplopen naar de straat komen ze er al achter waarom. De buurt lijkt te zijn veranderd in een oorlogsgebied en het duurt niet lang voordat Lucy er in haar eentje voor staat. Er is veel geweld in de straten, mensen worden geëxecuteerd en het is er alles behalve veilig. Toch wil ze naar haar oma om er zeker van te zijn dat ze veilig is. Ze komt in aanraking met de verkeerde mensen en lijkt niet te kunnen ontsnappen totdat ze gered wordt door een ex-marinier (Bautista). Ze proberen samen de wijk Bushwick te verlaten en te overleven.

“voor de actiefan een leuke titel…”

Bushwick is geen ingewikkelde film, simpelweg twee mensen die proberen ergens te komen zonder te worden neergeschoten. Toch is de manier waarop alles gefilmd is het vermelden waard. De regisseurs hebben geprobeerd alles er zo veel mogelijk uit te laten zien als één shot (denk aan bv. Birdman). Alhoewel het duidelijk is waar er tussen shots wordt ge-edit vond ik het toch vermakelijk om dat in een film als deze te zien. De soundtrack door Aesop Rock is het vermelden waard en ook het einde vond ik verfrissend, alhoewel dat misschien niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Voor de actiefan een leuke titel om een keer te kijken.

One thought on “Bushwick (2017) – Recensie

1. Pingback: De beste films en series op Netflix – Januari 2018 | De Filmkijker