Table 19 (2017) – Recensie

Recensie Table 19

Er zijn soms van die titels, dat wanneer je ze voor de eerste keer ziet er zachtjes alarmbellen afgaan. Zo’n titel die er op papier misschien goed uitziet, maar wanneer je er voor het eerst van hoort toch bang bent dat het niet zo goed in de praktijk werkt. Dat is precies het gevoel dat ik had toen ik voor het eerst las over Table 19. De cast ziet er goed uit: Anna Kendrick, Lisa Kudrow, Craig Robinson, Stephen Merchant, Tony Revolori en June Squibb. Een combinatie die een vermakelijke film op zou kunnen leveren. Maar het feit dat ik nog nooit eerder van de film gehoord had en hij meteen op DVD beschikbaar is maakte me voorzichtig. Natuurlijk kunnen niet alle nieuwe titels in de bioscoop uitkomen, maar dan nog hoor je nog wel iets ervan. Maar juist vanwege die cast toch eentje die ik een kans besloot te geven. Was dat verstandig?

Review Table 19

Eloise (Anna Kendrick) krijgt een uitnodiging voor een huwelijk. Vanwege bepaalde gebeurtenissen uit haar verleden twijfelt ze of ze wel moet gaan. Uiteindelijk kiest ze om zich aan te melden en eenmaal op de bruiloft wordt ze gepositioneerd bij tafel 19, daar waar eigenlijk “de overigen” zitten, mensen die meer voor de vorm worden uitgenodigd (bv. een voormalige nanny, een veroordeelde oom en zakenrelaties). Langzaam leert ze de rest van de tafel kennen en ontstaat er langzaam een band tussen deze gasten, terwijl allerlei geheimen boven tafel komen.

“vermakelijke film…”

Alhoewel Table 19 zeker geen topper is, is het toch uiteindelijk een vermakelijke film geworden. Een mix van komedie, romantiek en drama met een aantal vreemde karakters en onverwachte situaties. Over relaties en anderen echt leren kennen. Toch eentje die je een kans moet geven, ondanks de initiĆ«le alarmbellen.