Lucid Dream (2017) – Recensie

Recensie Lucid Dream

Het aantal Koreaanse films dat jaarlijks in de Nederlandse bioscoop wordt uitgebracht is op één hand te tellen. Natuurlijk is het een kwestie van vraag en aanbod, maar het is jammer om te zien omdat er zoveel goede titels gemaakt worden die vervolgens hier niet bekeken kunnen worden, vaak zelfs niet uitgebracht op DVD. Gelukkig biedt Netflix wel steeds meer Koreaanse films aan, waaronder deze Netflix original.

Review Lucid Dream

Onderzoeksjournalist Choi Dae-Ho (Soo Go) worstelt al 3 jaar met de verdwijning van zijn zoontje tijdens een bezoek aan een pretpark. Choi werd onwel en zag hoe hij werd meegenomen en raakte geobsedeerd. Hij hoort over nieuw onderzoek dat het mogelijk maakt om terug te gaan in z’n herinneringen en een gebeurtenis opnieuw mee te maken en te onderzoeken. Dat resulteert in een aantal nieuwe aanknopingspunten, maar het herhaaldelijk ondergaan van de procedure is niet zonder risico’s en het is de vraag of hij z’n zoon op deze manier wel zal vinden.

Bespreking Lucid Dream

Het bezoeken van meegemaakte gebeurtenissen lijkt natuurlijk sterk op wat er met dromen gedaan werd in Inception. Het is een tof concept, maar helaas verandert Lucid Dream al snel in een doorsnee film die nergens echt spannend wordt, wat erg jammer is. Op de hoofdrolspelers valt weinig aan te merken. Geen film die een ramp is om te kijken, maar er had zoveel meer met het idee gedaan kunnen worden. Dus misschien geen nieuwe Koreaanse topper op Netflix, maar het feit dat er Koreaanse films worden toegevoegd is natuurlijk een positieve ontwikkeling.