The Incredible Jessica James (2017) – Recensie

Recensie The Incredible Jessica James

The Incredible Jessica James is één van de nieuwste Netflix-films en beleefde in januari z’n première op het Sundance festival, toen Netflix de rechten voor distributie kocht (één van meerdere titels waarvoor dit gebeurde). Slechts een aantal maanden later is de film nu dus beschikbaar op het populaire VOD-platform. Hoe goed is deze “indie” film?

Review The Incredible Jessica James

Jessica James (Jessica Williams) heeft een enorme passie voor toneel. Ze schrijft al sinds haar jeugd toneelstukken en stuurt ze naar alles grote theaters in de hoop dat ze interesse hebben. Al lijkt dat niet echt te lukken, toch blijft ze ermee bezig en geeft daarnaast met veel plezier acteerles aan een groep kinderen. Ze heeft net een relatie achter de rug en probeert daar overheen te komen. Een vriendin van haar raadt haar uit te gaan met Boone (Chris O’Dowd), een gescheiden man die ook z’n leven weer op orde probeert te krijgen. Alhoewel er niet meteen een klik is tussen de twee houden ze contact en zien we hoe ze beiden worstelen met de problemen in hun leven.

“zeker wel een bepaald publiek aan zal spreken…”

Dit is een komedie met z’n eigen soort humor. Voor mij persoonlijk niet het soort waar ik een connectie mee had, maar het spel van Williams maakt dit toch een leuke film om te kijken. Dit is de eerste keer dat ik haar zie, maar ze heeft die X-factor. Wat ik daarnaast mooi vond aan de film was een moment waarin Jessica één van haar idolen ontmoet die voor één van haar toneelstukken een Tony heeft ontvangen. Ze hebben een gesprek over waneer je iets hebt bereikt en daar krijgt ze te horen dat het uiteindelijk alleen maar gaat om de passie die je ergens voor hebt, verder niets. Zolang je je daarmee bezig houdt en er van geniet is succes totaal niet relevant en dat is een mooie boodschap. De relatie tussen Jessica en Boone voelt daarnaast ook heel realistisch uit, zonder de gebruikelijke dromerige/romantische muziek. Een film die je niet hoeft te zien, maar zeker wel een bepaald publiek aan zal spreken.

3 thoughts on “The Incredible Jessica James (2017) – Recensie

1. Aangenaam door verrast. Enigszins voorspelbaar, maar heerlijk om van punt a naar b te gaan.
    Alles wordt zo down-to-earth gebracht. En mensen praten als mensen.