The Boss Baby (2017) – Recensie

Recensie The Boss Baby

Het is weer vakantie op de basisscholen en dat betekent dat er in de bioscopen altijd een grote selectie aan kinderfilms draait. En als filmliefhebber is het min of meer traditie om met de jongste er eentje te gaan zien en de keuze viel deze keer op The Boss Baby (wel de Nederlandse versie omdat de Engelse alleen in 3D beschikbaar was). Achteraf was ik liever naar een andere titel gegaan.

Review THe Boss Baby

De 7-jarige Tim voelt zich één van de meest gelukkige kinderen in de wereld. Z’n ouders geven hem alle aandacht, spelen speciaal voor hem een liedje en hij krijgt drie verhalen voor het slapen gaan. Met z’n levendige fantasie veranderen het huis in de tuin in plekken die garant staan voor avontuur. Z’n leven verandert echter dramatisch wanneer de Boss Baby, in pak, horloge en met aktetas aan de deur verschijnt en alles overneemt. Tim komt er echter achter dat de baby stiekem kan praten en een geheim plan heeft. Hij heeft er alles voor over om van z’n nieuwe broertje af te komen.

“Een teleurstelling…”

The Boss Baby is zo’n film die goed door de trailer verkocht wordt en een aantal zeer grappige situaties laat zien. Als geheel valt het echter erg tegen en die mening werd door meerdere ouders gedeeld. Een aantal factoren spelen hierbij een rol. Ten eerste is de manier waarin Tim en de baby met elkaar omgaan alles behalve prettig en daardoor geen positief voorbeeld voor jonge kinderen. Het concept van een slimme baby is niets mis mee, maar wanneer het iemand is die alleen maar succes en een “corner office” najaagt en daarbij niets geeft om anderen verheerlijk je min of meer de “snelle jongens” die er alles voor over hebben om succes te bereiken. Het resultaat is een film met een vreemde dynamiek en een verhaal over competitie dat nooit voldoende en met genoeg gevoel is uitgewerkt. Een teleurstelling dus.

3 thoughts on “The Boss Baby (2017) – Recensie

1. Op dit moment draait er weinig leuks in onze bioscoop, Guardians en Beauty and the Beast heb ik al gezien.
    De enige optie is the Boss Baby, daar wilde ik met mijn broertje heen gaan. Maar dat gaat hem dan denk ik toch niet worden. Kan ik beter thuis een kwalitatief filmpje opzetten of Breaking Bad verder bingewatchen.

Jammer!

• Ben gisteren naar Get Out geweest en die is erg goed. Maar ik neem aan dat je broertje niet heel jong is als je het over Breaking Bad hebt?

• Nee hij is 14 haha.