The Architect (2016) – Recensie

Review The Architect

M’n zoektocht naar geschikte films voor de Filmblog Get Together ging door nadat de documentaire over filmposters die ik op het oog had enigszins tegenviel. Ik nam contact op met een paar bloggers uit Amerika voor wat tips en kreeg links naar wat trailers. Van die titels was deze film degene die me het meeste aansprak, een luchtige komedie met daarin ook nog een aantal bekende acteurs. Contact met de regisseur, Jonathan Parker, was snel gelegd en ik kreeg een screener toegestuurd om deze film te zien.

Recensie The Architect

Het stel Colin (Eric McCormack) en Drew (Parker Posey) besluiten een nieuw huis aan te schaffen. Het gebouw is eigenlijk rijk voor de sloop en ze besluiten een architect in te huren. Dat is de excentrieke Miles Moss (James Frain), waar Drew meteen van in de wolken is. Colin zet echter wel wat vraagtekens bij deze man en z’n aanpak en dat leidt tot wat frictie dat mogelijk ook gevolgen kan hebben op de bouw van het huis.

“einde voelt niet dynamisch genoeg aan…”

Dankzij de cast en vlot geschoten beelden is dit een titel die de kijker snel voor zich weet te winnen en dat is wat je bij dit soort komedies nodig hebt. Alhoewel je al snel zal kunnen raden welke richting het allemaal op zal gaan is dat niet heel erg. Er zitten diverse geslaagde grappen in, maar helaas is de hoeveelheid grappen die de film bevat net te laag om er echt een film van te maken die iedereen zal kunnen omarmen. Ook de manier waarop alles uiteindelijk samenkomt aan het einde voelt niet dynamisch genoeg aan, waardoor de kijker een slot mist dat voldoening geeft. De film was leuk om te kijken, maar net niet van het nivo dat ik op basis van de trailer had verwacht en waardoor mijn zoektocht voor een titel verder moest gaan.