A Hard Day (2014) – Recensie

A Hard Day recensie

Ik heb ze gelukkig niet vaak, maar er zijn van die dagen waarop alles mis lijkt te gaan. Treinen die uitvallen, apparaten die plotseling niet meer werken, eten dat mislukt, noem het maar op. De wet van Murphy lukt regelmatig te kloppen: Alles wat verkeerd kan gaan zal verkeerd gaan. En dat is precies wat de hoofdpersoon uit deze film aan den lijve ondervindt.

A Hard Day review

Het zit corrupte politieagent Go Geon-so niet mee, het team waar hij deel van uit maakt wordt onderzocht door het auditing team, hij ligt in een scheiding en z’n moeder is net overleden. Hij moet tijdens de begrafenis weg, tot grote ontsteltenis van z’n familie, en onderweg weet hij ternauwernood een hond op de weg te ontwijken. Nog nauwelijks van de schrik bekomen verschijnt er plotseling een mann voor z’n auto die hij aanrijdt en de man overleeft het niet. Omdat hij extra aandacht niet kan gebruiken besluit hij het lijk te verstoppen. Het blijkt slechts het begin van z’n problemen te zijn als hij gebeld wordt door een man die claimt de aanrijding te hebben gezien.

“een niet te missen gedeelte…”

Het is vooral de eerste helft van de film die erg goed in elkaar zit, de spanning wordt constant opgevoerd met af en toe donkere humor, waarbij de scène waarin Go Geon-so z’n plan uitvoert om zich te ontdoen van het lijk een niet te missen gedeelte is. Het is alleen jammer dat vanaf het moment dat hij dat eenmaal gedaan heeft de rest van de film minder overtuigend is. Dat komt vooral omdat de mysterieuze beller een band blijkt te zijn die overal op het juiste moment kan zijn en niet te neutraliseren lijkt te zijn. Zelf stoorde ik mee aan dat aspect, maar als je dat de film kan vergeven dan is dit een solide thriller.

4 thoughts on “A Hard Day (2014) – Recensie