The Bridge – Seizoen 3 – Serie recensie

The Bridge seizoen 3 recensie

De afgelopen jaren is The Bridge (de originele versie), een ijzersterke serie geweest die me in de eerste twee seizoenen bleef boeien. Met een enigszins open einde van het tweede seizoen, was ik dan ook erg benieuwd naar de belevenissen van Saga Norén (Sofia Helin) en Martin Rohde (Kim Bodnia). Wat echter aan het begin van dit derde seizoen opvalt is dat Martin niet ten tonele verschijnt. Is Saga een sterk genoeg karakter om een seizoen te dragen?

The Bridge seizoen 3 review

Dit seizoen weet in de eerste aflevering meteen de sfeer weer goed neer te zetten wanneer een vermoorde vrouw in een tot in detail opgezette omgeving wordt gevonden. Het is Saga die op de zaak gezet wordt en omdat het slachtoffer uit Denemarken komt samenwerken met een nieuwe partner. Dat is uiteindelijk Henrik, een man die initieel een erg vreemde relatie lijkt te hebben en zo z’n eigen problemen heeft. De Deense tegenhanger van Saga dus en samen komen ze in een web van intrige en moorden (het is immers The Bridge) terecht met personages die je als kijker doen afvragen of ze (on)schuldig zijn.

“een karakter waar je van houdt…”

Naast de zaak neemt dit derde seizoen ook de tijd om meer achtergrond van Saga te laten zien. Sofia Helin is weer zo vermakelijk als altijd en maakt de wereldvreemde politieagente met de bruine Porsche een karakter waar je van houdt, ondanks haar imperfecties. Door die verdieping vergeet je op een gegeven moment Martin zelf en dat bewijst wel hoe sterk dit derde seizoen weer is. Als je fan was van de eerste twee seizoenen dan hoef je niet te twijfelen en kan je deze serie meteen aanschaffen. En mocht je deze serie nog niet kennen dan kan je deze meteen aan je Netflix lijst toevoegen, want de eerste twee seizoenen zijn via de service beschikbaar.

2 thoughts on “The Bridge – Seizoen 3 – Serie recensie

• Ja, er is echt een ware overload aan series. Ik heb ze jaren lang links laten liggen, maar de afgelopen twee jaar toch echt een paar pareltjes gekeken. Films blijft echter de hoofdmoot 🙂