Prijsvraag: Journal d’une femme de chambre

Prijsvraag JOURNAL D’UNE FEMME DE CHAMBRE

Journal 1

Volgende week brengt filmdistributeur Cinéart de nieuwe film Journal d’une Femme de Chambre uit.
De film speelt zich af op het platteland, begin 20ste eeuw. Célestine, geroemd voor haar schoonheid, is een jong kamermeisje uit Parijs die net in dienst getreden is bij de familie Lanlaire. Célestine moet niet alleen de avances van Meneer ontwijken. Ze wordt ook geconfronteerd met de zeer strenge Mevrouw Lanlaire die het huishouden met ijzeren hand regeert. Célestine ontmoet Joseph, de mysterieuze tuinman van het domein, voor wie ze een absolute fascinatie ontwikkelt.

Van regisseur Benoît Jacquot (Farewell, My Queen) met in de hoofdrol Léa Seydoux (La Vie d’Adele), gebaseerd op het gelijknamige boek van Octave Mirbeau. Eerder verfilmd door Jean Renoir (1946) en Luis Buñuel (1964).

In afwachting van de release mag De Filmkijker een Frans filmpakket weggeven met daarin de films 3 Coeurs, La Vie d’Adele en Jeune et Jolie.

Wat moet je doen?

Laat een reactie achter en laat weten waarom jij zo graag deze drie Franse films zou willen hebben.

6 thoughts on “Prijsvraag: Journal d’une femme de chambre

  1. Heel simpel. De Franse cinema is voor mij de beste die er is. La Vie d’Adele was voor mij één van de beste films dat jaar en Jeune & Jolie heeft mij vorig jaar weten te verrassen. Beide films heb ik pas één keer gezien, in de bioscoop. Ik zou ze graag nog een keer zien om het gevoel nog een keer te ervaren.

    3 Coeurs ken ik nog niet en daar ben ik dus heel erg benieuwd naar.

  2. Ook voor mij is de Franse cinema favoriet. Hoewel ik niet echt gecharmeerd ben van remakes (het origineel is ondanks de vaak mindere cinematografische kwaliteit, altijd intenser) en het werk van Bunuel met een onvergetelijke Jeanne Moreau, moeilijk te overtreffen zal zijn, ben ik wel nieuwsgierig naar dit nieuwe Journal. De prijsvraag 3 natuurlijk alle3 gezien, maar altijd fijn om te hebben, nog eens te kijken en een niet-kenner blij mee te maken. Dus kom maar door met dat pakketje!!

  3. La Vie D’Adèle was de beste film van 2013, namelijk dankzij de meest realistische en rauwste relatie die ik ooit in een film heb gezien, waarbij je kan begrijpen waarom de Gouden Palm na beide actrices ging. Alle 3 deze films bekijken relaties op een originele manier, en vervangen ze niet met clichés die je zou zien in iets van Nicholas Sparks.

Leave a Reply to Kevin Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *