Two Night Stand (2014)

Recensie Two Night Stand

Het romcom genre vindt zijn fans voornamelijk in de mensen van het vrouwelijk geslacht, die graag wegdromen en meelachen met twee mensen die “bestemd zijn voor elkaar”, maar diverse obstakels moeten overwinnen. Alhoewel het, als man, niet m’n favoriete genre is (en ik er dan ook veel oversla) wist Miles Teller me eerder dit jaar te overdonderen met z’n performance in Whiplash. Reden genoeg om te kijken hoe hij het doet in dit genre.

Review Two Night Stand

Het verhaal draait om Megan (Analeigh Tipton), die na het einde van haar vorige relatie al lange tijd droog staat en niet actief op zoek geweest naar een man in haar leven. Haar huisgenote Faiza (Jessica Szohr) weet haar echter te overtuigen om eens wild te doen en online iemand te zoeken voor een one night stand. Ze komt in contact met Alec (Miles Teller) en de twee ontmoeten elkaar in Alec’s apartement. Na het delen van het bed en een woordenwisseling wil Megan vertrekken, maar door een sneeuwstorm is dit onmogelijk en zijn de twee gedwongen om nog meer tijd met elkaar door te brengen.

Bespreking Two Night Stand

Two Night Stand laat zien hoe twee individuen elkaar beter leren kennen wanneer ze tot elkaar veroordeeld zijn. In dit geval wordt die tijd voor een groot gedeelte besteed aan het bespreken van wat er in bed allemaal beter kan naar aanleiding van die “one night stand”. De dialogen zijn daarbij vermakelijk maar slechts zelden hilarisch (er was slechts één game gerelateerde opmerking waar ik echt om moest lachen). Zowel Tipton als Teller acteren prima, maar de vonk tussen de twee is niet altijd overtuigend. Daarnaast weet het script de nodige clichés niet te vermijden, waardoor vooral het einde van de film erg onrealistisch overkomt. De film is misschien leuk voor een avondje uit, maar zal al snel ondergesneeuwd worden door betere films in het genre.

3 thoughts on “Two Night Stand (2014)

1. Jammer om te horen dat de film tegenvalt, al had ik geen hoge verwachtingen. Tipton en Teller vind ik leuke acteurs dus ik zal de film nog wel een kans geven.

• Ja, het zijn zeker leuke acteurs, maar het is echt zo’n film die je eigenlijk liever eens op een regenachtige dag thuis kijkt.