Bad Asses (2014) – Recensie

Recensie Bad Asses

De “epic beard man” is weer terug! Danny Trejo, die vooral bekend is geworden dankzij z’n werk in Robert Rodriguez films als Desperado en Machete, kruipt weer in de huid van Frank Vega, beter bekend als Bad Ass. Een oorlogsveteraan die in z’n stad bekend werd door een aantal skinheads in een bus te laten zien dat hij misschien oud is, maar nog goed kan vechten. De eerste film was gebaseerd op een Youtube filmpje en wist positief te verrassen. Het was een actiefilm zoals deze in de jaren tachtig en negentig zo vaak werden gemaakt en nu is er dan een vervolg. Zoals de titel doet vermoeden is Bad Ass deze keer niet alleen.

Review Bad Asses

Frank Vega leeft een rustig bestaan na de gebeurtenissen van het eerste deel. Hij heeft een boksschool waar hij jongeren klaarstoomt voor wedstrijden. Eén van zijn grote talenten, die Frank beschouwt als zijn zoon, staat op het punt om een belangrijke wedstrijd te vechten. Onverwacht krijgt Frank te horen dat zijn vechter vermoord is en als hij achter de oorzaak komt besluit hij wraak te nemen. Daarbij wordt hij geholpen door Bernie Pope (Danny Glover), de eigenaar van een kleine supermarkt naast de sportschool, die nog maar korte tijd te leven heeft en daardoor bereid is om alles te doen. De twee nemen het op tegen een grote drugshandelaar die alle middelen inzet om de twee uit de weg te ruimen.

Bespreking Bad Asses

Het verhaal van Bad Asses is te vergelijken met de originele film (waar het ook om wraak draaide), maar dat is niet de reden dat je dit soort films kijkt. Dit type actiefilms zit namelijk vol met clichés, waarbij je als kijker van te voren al een goed idee hebt wat er allemaal staat te gebeuren. Het draait bij een film als deze om de actie en op dat gebied weet Bad Asses te vermaken. Daarnaast is de interactie tussen Trejo en Glover leuk om te zien en regelmatig bron van vermakelijke momenten. Ondanks het simpele materiaal weet Trejo zijn karakter een hart en charme te geven waardoor zelf de meest “cheesy” momenten toch nog leuk zijn om te zien. Voor fans van de eerste film biedt dit tweede deel meer van hetzelfde en in dit geval is dat helemaal niet erg.

3 thoughts on “Bad Asses (2014) – Recensie

1. Pingback: Recensie: Bad Asses on the Bayou (2015) - De Filmkijker