The City of Violence (2006)

The City of Violence review

Als je naar de bovenstaande foto kijkt vraag je jezelf misschien af waarom je deze scène niet herinnert van The Warriors. Er is niets mis met je geheugen, het is namelijk uit The City of Violence, een Koreaanse actiefilm over Tae-su, een detective die terugkeert naar z’n geboortestad om een begrafenis van één van zijn vrienden van school te bezoeken. Hij ontmoet een aantal andere vrienden en besluit om de dood te onderzoeken. Er blijkt meer aan de hand te zijn.

The City of Violence

Uitgaande van de titel zou je veel geweld verwachten en de film geeft dat gedeeltelijk. Tae-su, samen met één van z’n vrienden, moet met een aantal bendes vechten. Eén daarvan is een groep break dancers, een groep op BMX fietsen en “de gehele cast” van The Warriors, een andere waarbij ze een theehuis moeten zien binnen te komen en daarbij met honderden mannen vechten die allemaal met zwaarden bewapend zijn. De actie scènes zijn leuk om te kijken mede omdat ze zeer dynamisch zijn.

The City of Violence

Omdat de actiescènes zo dynamisch zijn, maar waar er helaas te weinig van zijn, zou het verhaal deze leegte op moeten vullen. Helaas voelt dat nu juist onderontwikkeld aan, waardoor het aanvoelt als een actiefilm uit de jaren tachtig. Het acteren is echter niet zo slecht, maar de acteurs weten te overtuigen (behalve de slechterik dan). The City of Violence heeft opwindende actie scènes, een verhaal dat OK is en er net in slaagt om van de 90 minuten te kunnen genieten. Zolang je niet iets verwacht dat je compleet wegblaast is het een vermakelijke film.

Score: 6

Trailer: